Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

مهمانداری

اگر از معاشرت با افراد مختلف و سفر لذت می برید،مهمانداری می تواند برای شما مناسب باشد.

از زمانی که هواپیما توسعه یافته و برای امور تجاری، حمل و نقل و مسافرتی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، شغل های زیادی بوجود آمد که یکی از آنها مهماندار هواپیما بود. مهماندار هواپیما، عضو خدمه هوایی است که توسط خطوط هوایی برای تضمین ایمنی و آسایش مسافران در پروازهای تجاری و نیز جت های تشریفاتی ممتاز، به کار گرفته می شود.

وظیفه مهماندار کمک به مسافران برای داشتن سفری راحت، ایمن و لذت بخش است. به عبارتی در یک پرواز هوایی بیشترین مسئولیت پس از خلبان بر عهده مهمانداری می باشد. مهماندار باید به زبان خارجی مسلط باشد. البته در میزان و کیفیت شرایط موضوع، تفاوت هایی در بین شرکت های هواپیمایی مشاهده می شود. مهماندار در برخورد با مسافران مختلف باید نرم و قاطع باشد. داشتن مهارت های ارتباطی خوب و توان انجام کارها به صورت تیمی در این شغل بسیار مهم است.

از لحاظ ظاهری مهماندار باید همیشه مرتب و منظم، با ظاهری آراسته باشد و از لباس های فرم شرکت های هواپیمایی استفاده کند. یک مهماندار باید از لحاظ جسمانی نیز دارای توان مناسبی باشد زیرا معمولا ساعات زیادی را باید بایستد و یا در فضاهای کوچک تردد کند. شرایط جوی نامناسب هواپیما نیز گاهی این شرایط را سخت تر می کند. ساعت کاری مهماندار نامنظم و متغیر است.

معمولا تعطیلات، زمان اوج کاری مهماندار می باشد. در ایران ساعات کاری مهمانداران نسبت به سایر کشورها طولانی تر است و معمولا مهمانداران زمان های زیادی را از خانواده خود دور هستند.

مهمانداری
مهمانداری

از مهارت هایی که یک مهماندار باید داشته باشد میتوان به مهارت عالی در برقراری ارتباط با مردم،آشنایی مقدماتی با دانش روانشناسی ، رفتار گرم و دوستانه ، با تدبیر بودن ،رویکرد مودبانه ولی قاطع با مسافران خاص و مشکل ساز ، صدای رسا و ظاهری آراسته ، توانایی کار تیمی، حفظ آرامش در شرایط اضطراری، توانایی تحمل فشار کاری زیاد ، توجه به مسافران مضطرب و تلاش برای آرام کردن آنها از جمله مواردی است که یک مهماندار باید به آن توجه داشته باشد.
به تیمی که در پرواز حضور دارد خدمهٔ پرواز یا "Flight Crew" می‌گویند.
مهمانداران زیر نظر سرمهماندار فعالیت کرده و سر مهماندار نیز زیر نظر خلبان کار می‌کند.
هنگامی که مسافرها بار و چمدان‌شان را به کانتر تحویل می‌دهند، مدارک‌شان کنترل می‌شود و کارت ورود به هواپیما را دریافت می‌کنند، مهمانداران وظیفه دارند نظم داخلی هواپیما را کنترل کنند که کنترل ماسک اکسیژن، مجله‌ها، صندلی‌های هواپیما و مواردی دیگر را شامل می‌شود. اگر مهمانداران تأیید کنند که همهٔ موارد درست و مرتب است، اجازهٔ ورود مسافران به هواپیما داده می‌شود.

امیدواریم که اطلاعات مناسبی در مورد مهمانداری در این مقاله به شما داده باشیم برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سفرگان مراجعه کرده یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

  • برای تماس روی شماره مورد نظر کلیک کنید